poniedziałek, 22 stycznia 2018

Przydatne jeśli jesteś w ciąży. Gdzie kupić wózek? Jaki wybrać fotelik? Przydatne aplikacje i fora internetowe. Grupy na Facebooku

Witajcie!

Kiedy dowiedziałam się że jestem w ciąży oszalałam. Z jednej strony chciałam się z tym podzielić z całym światem, a z drugiej bałam się i po prostu nie mogłam mówić o tym na lewo i prawo. Wiadomo też, że gdy jesteśmy szczęśliwi chcemy się tym dzielić z całym światem. Ja z kolei nie chciałam, żeby wszyscy mieli mnie dość. :)



Chciałabym się z Wami podzielić tym co pomogło mi "przejść" przez ciążę i przygotować się do narodzenia dziecka. 

Pierwsze miejsce bez wątpienia zajmuje forum BabyBoom.pl - to tam jest mnóstwo wątków dla przyszłych mam. Łatwo się tam odnaleźć i znaleźć osoby o podobnych potrzebach, radościach i obawach jak my. Ja ze swoimi kwietnióweczkami jestem w stałym kontakcie i mam nadzieję, że kiedyś uda nam się spotkać. Były dla mnie i są oparciem w każdej nowej dla mnie sytuacji, a więź jaka nas połączyła jest na prawdę wyjątkowa. Jak to mówią matki-wariatki :)



Kolejnym miejscem są grupy zakładane na Facebooku. Tam też odnajdziecie osoby, które mają termin porodu zbliżony do Waszego. Razem możecie cieszyć się z każdego usg, chwalić zdjęciami, kompletować wyprawkę. Jednak na FB trzeba już pamiętać, że to grono jest dużo większe a Wy podpisujecie się imieniem i nazwiskiem. W mojej grupie już zdarzyły się różne wycieki informacji. Na forum bb jest się jednak bardziej anonimowym i u nas jest już małe, zamknięte grono.




Trzecie miejsce zajmuje bardzo przyjazna aplikacja Moja Ciąża. Odlicza czas do rozwiązania oraz pokazuje co dzieje się z naszym organizmem oraz z dzieckiem tydzień po tygodniu. Bardzo czytelna aplikacja, która również przypomina o badaniach oraz różnych ćwiczeniach.



Blogi parentingowe. To strony na które bardzo chętnie zaglądają przyszłe mamusie. Są prawdziwą skarbnicą wiedzy, jednak pamiętajcie, ze każdą metodę wychowawczą czy każdy polecany gadżet zweryfikuje Wasze maleństwo. I nie wszystko sprawdza się dla każdego. Z pewnościa traficie na takie blogi, gdy zaczniecie zastanawiać się nad wózkiem dla maluszka. Co mogę polecić od siebie? Pomyślcie nad wózkiem używanym. Sama żałuję, że kupowałam nowy. Już mam ochotę na zmianę, a wózek jest praktycznie nowy i zapewniam Was, że wiele osób sprzedaje praktycznie nowe wózeczki. Na Facebooku jest mnóstwo grup, gdzie można odkupić wózek. Najlepiej szukajcie tych grup, które poświęcone są danej marce. Są grupy Mutsy, X-Lander, Bugaboo czy Anex. :)




Bardzo ważnym zakupem jest wybór fotelika. Pamiętajcie, że na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać. W tym wypadku fotelik za 100zł to typowy antymandat i na prawdę warto odłożyć trochę pieniędzy. Fotelik musi być dobrany również do samochodu więc warto jechać do sklepu i taki fotelik przymierzyć. Polecam na FB grupę 8gwiazdek, tam uzyskacie odpowiedź na wszytkie nurtujące Was pytania. Jeśli nie macie pieniędzy można kupić fotelik używany ale pamiętajcie, żeby odkupić tylko ze sprawdzonego źródła, gdzie macie 100% pewność, że fotelik nie brał udziału w żadnej kolizji.



Polecę jeszcze stronę Mamaginekolog. Jeśli jej jeszcze nie znasz to koniecznie poznaj. Lekarze są różni, ja trafiłam akurat nienajlepiej i po czyatniu jej artykułów wiedziałam o co upominać się na wizycie itp.




Mam nadzieję, że ta garstka linków i podpowiedzi pomoże Wam znaleźć pokrewne dusze oraz ułatwi etap przygotowywania się do zmian zachodzących w Waszym życiu. Jeśli macie inne linki, strony, fora itp, które polecacie dzielcie się nimi w komentarzach!

Pozdrawiam,

Ela

5 komentarzy:

  1. Myślę, że dobrze jest zobaczyć wózek na żywo w sklepie stacjonarnym, ale kupić przez internet. Często ceny są niższe, a dostawa i tak zazwyczaj darmowa. Mam Riko Naturo Ecco, kupiony online. I polecam. Dobra amortyzacja, dokładnie wykończony stelaż, pompowane mocne koła. Prawda jest taka, że wybór wózka zależy od naszych potrzeb, gustów i budżetu, jakim dysponujemy.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny i mądry wpis.Myślę że może się przydać przyszłym mamuśką ;)


    Przypominam o Walentynkowym konkursie :)
    Zapraszam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My również długo zastanawialiśmy się nad zakupem fotelika.Ostatecznie zdecydowaliśmy się kupić fotelik samochodowy sparco, który wydał nam się najbardziej komfortowy dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie że podesłałaś grupy warte polecenia, bo jest ich tyle, że trudno się połapać :( dzięki tobie zapisałam się do dwóch z nich i mogłam kupić dla dziecka to co polecały mamy, a nie producenci :) zaopatrzyłam się w wózek Greentom Classic, fotelik który ,,rośnie" wraz z dzieckiem, a także na szumiącego króliczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że mój dość stary wpis jest aktualny i przyszłe mamy z niego czerpią wiedzę :)

      Usuń